פסטיבל נעות مع بعض 2022

קהילה תנועה יצירה לנשים

 3-5 למרץ
יוזמות ומנהלות אמנותיות: יסמין גודר ונור גראבלי

פסטיבל נעות مع بعض (מע בעד) -פסטיבל נשי דו-לשוני, בערבית ובעברית שהתקיים ב 3-5 למרץ במרכז תרבות מנדל ביפו, בתמיכת להקת יסמין גודר, לרגל יום האישה הבינלאומי. בפסטיבל נעות مع بعض מע בעד הוא הזמנה למפגש יצירתי, תנועתי וחווייתי בתוך מרחב רב גילאי ורב תרבותי שחוגג את המרקם הנשי העשיר הקיים ביפו.כחלק מהפסטיבל נקיים סדנאות בערבית ובעברית במגוון סגנונות מחול:  דבקה פלסטינית עכשווית, ריקודי בטן, מחול אפריקאי ועוד…בנוסף לכך התקיימו מופעי מחול ומפגש עם יוצרות בתחום המוזיקה, קולנוע וסטנד אפ. כל זאת מתוך האמונה בתחומי היצירה השונים כאמצעים לפתיחת ערוצי דיאלוג, האזנה ותמיכה הדדית בין אישית וחברתית.

הכוריאוגרפיות נור גראבלי ויסמין גודר, שיזמו את הפסטיבל, מביאות אליו את הרוח והייחודיות של סדנאות נעות مع بعض מע בעד – סדנאות מחול דו-לשוניות לנשים ערביות ויהודיות המתקיימות מזה שנתיים במרכז תרבות מנדל. הסדנאות שמו כמטרה לאפשר לנשים יפואיות להיפגש במרחב לא ביקורתי, מכיל ומשמח דרך תנועה ומחול. ההדים של השיח והחיבורים הבן-אישיים שנוצרו בסדנאות ביקשו להמשיך ולפתח את היוזמה. כל סדנא מונחת על ידי זוג מורות, ערבייה ויהודיה אשר מביאה את העולם המחולי שלה. החיבורים השונים שנוצרו בין השיטות, הנוכחות של השפה הערבית והעברית ביחד, וההנחיה המשולבת, מאפשרת לכל משתתפת גישה אל עצמה דרך ערוצים מגוונים.  ההיענות הרבה והחיובית לסדנאות יצרה המשכיות שהובילה לפתיחת סדנא באורך של שבעה חודשים, המשלבת אירועים מרוכזים לאורך השנה שיאפשרו לקחת את השיח וההעצמה הנשית לעומקים נוספים.  הנשים השותפות בקבוצה הביעו רצון להרחיב את הפעילות ולייצר עוד הזדמנויות לחגיגה משותפת וכך גם נולד הפסטיבל.

אנו מתרגשות לחלוק את נעות مع بعض עם הקהילה הרחבה יותר של יפו ולהכיר לגלות ולפתוח עוד ערוצי תקשורת בין הנשים השונות הנמצאות כאן ומתוך כך לייצר מסורת חדשה של שותפות חברתית, נשית, ויצירתית.

נעות מע בעד מתקיים בניהול והפקת להקת יסמין גודר בשיתוף מרכז תרבות מנדל, ובתמיכת עיריית תל אביב, עמותת יד ביד וקרן תל אביב-יפו 

לו״ז הפסטיבל

مجتمع حركة فن وابداع للنساء

3-5 مارس

يسعدنا ان ندعوكن إلى مهرجان נעות مع بعض – مهرجان نسائي ثنائي اللغة، بالعربيّة والعبريّة، والذي سيقام بين 5-3 مارس في المركز الثقافي مندل في يافا، بدعم من فرقة ياسمين غودير، بمناسبة يوم المرأة العالمي. في مهرجان "נעות مع بعض מע בעד"، ندعوكن للقاء إبداعي، حركي وشيّق في حيّز متعدد الأجيال ومتعدّد الثقافات، والذي يحتفل بالنسيج النسائي الغني في يافا. كجزء من المهرجان، سنقيم ورشات بالعربيّة والعبريّة في مختلَف أنماط الرقص: الدبكة الفلسطينيّة المعاصرة، الرقص الشعبي، الرقص الأفريقي وغيرها… كما وسنقيم عروض رقص ولقاء مع مبدعات من مجال الموسيقى، السينما والستاند-اب. كل ذلك من منطلق الإيمان في مجالات الإبداع المختلفة كوسائل لإتاحة المزيد من قنوات الحوار، الإصغاء والدعم المتبادل الشخصي والاجتماعي.

مصمّمتا الرقص نور غرابلي وياسمين غودير، اللتان بادرتا إلى تخطيط المهرجان، تضيفان إليه طابعًا مميّزًا من خلال ورشات "נעות مع بعض" – ورشات رقص ثنائيّة اللغة للنساء العربيّات واليهوديّات، والتي تقام منذ سنتين في مركز مندل. تهدف الورشات إلى إتاحة المجال للنساء اليافاويّات للقاء في حيّز غير منتقَد، محتوٍ وتسوده أجواء الفرح من خلال الحركة والرقص. أصداء الحواء والتواصل الشخصي التي تنشأ في الورشات، تجعلنا نستمرّ في تطوير هذه الورشات. يتمّ الإشراف على كلّ ورشة من قِبل معلّمتين، عربيّة ويهوديّة، بحيث تضيف كلّ منهما طابعها الخاص الرقصي إلى الورشة. العلاقات المختلفة التي تنشأ بين الأساليب، حضور اللغة العربيّة واللغة العبريّة معًا، والإشراف المزدوج – جميعها تمكّن كلّ مشتركِة من النظر إلى ذاتها من مختلف الجوانب وبمختلَف الوسائل.  التجاوُب الكبير والإيجابي مع الورشات جعلنا نفتتح ورشة لمدّة سبعة أشهر، والتي تدمج مناسبات مركّزة على مدار السنة، ممّا يتيح المجال لأخذ الحوار والتمكين النسائي إلى منحًى آخر مميّز.  النساء الشريكات في المجموعة عبّرن عن رغبتهن بتوسيع النشاط، وتوفير فرصة إضافيّة للاحتفال المشترك، وهكذا وُلِد المهرجان أيضًا.

نحن سعيدات لمشاركة ورشة "נעות مع بعض" مع جمهور يافا الأوسع، ولاكتشاف وتطوير المزيد من قنوات الاتصال والتواصل بين النساء المختلفات المتواجدات هنا، وبالتالي إلى خلق عادة جديدة من الشراكة الاجتماعيّة، النسائيّة والإبداعيّة.

تقام ورشة "נעות مع بعض" بإدارة وإنتاج فرقة ياسمين غودير، بالتعاون مع المركز الثقافي مندل، وبدعم من بلديّة تل أبيب، جمعيّة يدًا بيد وصندوق تل أبيب-يافا.

يسعدنا ان ندعوكن إلى مهرجان נעות مع بعض (מע בעד) – مهرجان نسائي ثنائي اللغة، بالعربيّة والعبريّة، والذي سيقام بين 5-3 مارس في المركز الثقافي مندل في يافا، بدعم من فرقة ياسمين غودير، بمناسبة يوم المرأة العالمي. في مهرجان "נעות مع بعض מע בעד"، ندعوكن للقاء إبداعي، حركي وشيّق في حيّز متعدد الأجيال ومتعدّد الثقافات، والذي يحتفل بالنسيج النسائي الغني في يافا. كجزء من المهرجان، سنقيم ورشات بالعربيّة والعبريّة في مختلَف أنماط الرقص: الدبكة الفلسطينيّة المعاصرة، الرقص الشعبي، الرقص الأفريقي وغيرها… كما وسنقيم عروض رقص ولقاء مع مبدعات من مجال الموسيقى، السينما والستاند-اب. كل ذلك من منطلق الإيمان في مجالات الإبداع المختلفة كوسائل لإتاحة المزيد من قنوات الحوار، الإصغاء والدعم المتبادل الشخصي والاجتماعي.

برنامج المهرجان